חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כרעם ביום בהיר , רשויות המס נוחתות עליך בחקירות מס הכנסה ללא התראה …

עברייני מס, שרובם נורמטיביים ואינם מורגלים בהליך חקירות מס הכנסה,  כמעט ולא יצליחו  להתמודד עם הבאות ללא הכנה מוקדמת וראויה . שלב החקירה הנו שלב קריטי אשר בסיומו יוחלט על עתידך.

מהלך הרסני ואות קין

להליך החקירתי החושפני, נוסף לעתים רבות אפקט חשיפה תקשורתית אשר פעמים רבות תוצאותיו הרסניות ופוגעות  אף יותר מהליך החקירה עצמה ולעתים השלכות החשיפה יתקבעו  כאות קין על מצחו של הנחקר, גם אם בעתיד יזוכה מכל ספק .
ביום "הפרוץ"  כפי שהוא מכונה בקרב רשויות החקירה,  ידפקו חוקרי מס הכנסה על דלתך ו/או מקום עסקך, יגיעו לרואה החשבון מטעמך, יערכו חיפושים, יחרימו מסמכים וציוד אישי לרבות נייד , מחשב ועוד. יתרה מכך לעתים   המעוכב יובל בליווי חוקרי המס לבנק לפתיחת הכספת שברשותך.

במקביל תעוכב לחקירה לבד או ביחד עם אחרים, מיותר לציין שבהגיעך לשלב זה הנך מבוהל ומבועת מהבלתי מודע שכן למעט העובדה שעוכבת אינך יודע בבירור מה הליך ובגין מה ולמוטיב אי הוודאות החשש, והלחץ יש תפקיד מרכזי בחקירתך והשלכותיה.

מה חשוב לזכור במקרה של הליך החקירה- דע את זכויותיך


דע ושנן  כי  זכותך החוקית על פי דין , להיוועץ בעורך דין – זכותו של אדם שנעצר להודיע במיידי לעורך דין על עיכובו ומעצרו וכן להיפגש ולהיוועץ עמו בהקדם האפשרי. כבר היו מקרים שחוקרים שאמרו לנחקר כי אין לו זכות לעו"ד, והודאתו נפסלה כמו במקרה הזה.
חשוב מאוד שתדעו את זכויותיכם ותשמרו על האינטרסים שלכם.

חשוב שתדע כי במידה ולא נערכת כראוי , טרם החקירה, יתכן כי הפגישה הראשונית עם עורך הדין בחדרי החקירות, תהיה  דחוסה מוגבלת בזמן עקב הנסיבות כך שבאם מתאפשר הדבר ובאם תזהה את תמרורי האזהרה עובר לחקירתך, עליך להיוועץ  עם עורך דין מומחה למיסוי, ולא הדבר יכול לעמוד לך לרועץ בעתיד.

עורך דין קובי כהן

עו"ד קובי כהן עוסק בחקירות מס הכנסה ומסייע ללקוחות פרטיים ועסקיים אשר נקלעו למחלוקות אזרחיות או פליליות מול רשויות המס. עו"ד כהן הנו פקיד שומה לשעבר ומנהל היחידה הארצית לשומה לשעבר ברשות המיסים. כיום משמש כמרצה בתחומי המס בפני פורומים של לשכת עורכי הדין, לשכת רואי החשבון, וחבר בצוות התגובות של לשכת עורכי הדין בענייני חקיקת מס ושותף בצוות הדיונים עם רשויות המס בישראל לשם עיצוב חקיקת המס בישראל.

לקבלת ייעוץ ראשוני צרו קשר עם משרדנו בטל': 03-5296666  או בדוא"ל: office@taxfirm.co.il

 

דילוג לתוכן