חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בחירת עורך דין מיסים

בחירת עורך דין ככל ועורך דין מיסים בפרט היא לעיתים משימה קשה לא פחות מהתסבוכת אליה נקלעתם. עולם המשפט מצריך ברובו ידע מעמיק עם החוקים, התקנות, הפסיקות, ההלכות והכרות עם התכנים הסובבים את תחום התמצאותם. מרבית עורכי הדין מקדישים זמן רב בהתמקצעות בתחום ספציפי בעולם המשפט תוך מחקרים מעמיקים בתחומם הספציפי ורכישת ניסיון.

עורך דין טוב הוא עורך דין אשר מנוסה בתחומו בין אם מדובר בעורך דין מיסים או בעורך דין מכל תחום משפטי אחר. עורך דין טוב מתעדכן באופן שוטף בחקיקות חדשות ותקנות חדשות בתחומם, פסיקות בתי המשפט המשתנות ובמאמרים האקדמיים המתפרסמים לעיתים קרובות. עורך דין טוב צופה פני עתיד בכדי לספק ללקוחותיו את ההגנה המרבית מפני אישום וסנקציות כתוצאה מכך.

בחירת עורך דין

תחילה, יש לוודא כי עורך הדין מוסמך לעסוק במשפטים (יש לוודא כי הוא חבר לשכת עורכי הדין ואינו מושעה מתפקידו כעורך דין). בנוסף, יש לבחור עורך דין בהתאם לתחום התמחותו ובהתאם לניסיון שלו בתחום הרצוי. עורך דין המצטיין בתחום התמחותו לרוב יכיר את המערכת מצידה השני. משמע, עורך דין מצוין יהיה בעל עבר במערכת האכיפה בתחום התמחותו. עורך דין מצוין יוכל לספק לקהל לקוחותיו את השרות הנדרש בכדי למנוע מהם מביצוע עבירה ו/או ידע כיצד יש להתנהל מול הגוף אכיפתי במידה וכבר ביצעו עבירה. בנוסף, בדרך כלל, עורך דין הבולט בתחום התמחותו יכיר את אנשי המקצוע הבולטים השונים בתחום (לדוגמא רואי חשבון בתחום המיסים).

תחום המסים

תחום המסים הנו תחום רב-גוני, מורכב, סבוך ודינאמי. שינויים במדיניות הממשלה בענייני מס היא תכופה ותכנוני המס על בסיס אותם שינויים משתנים חדשות לבקרים ודורשים התעדכנות שוטפת בעולם המס הן בתחומיו הכלכליים והחשבוניים והן בתחומיו המשפטיים.

התמחויות עורך דין מיסים

בתחום המיסים ישנן תת התמחויות בין עורכי דין. עורך דין מיסים יתמחה לרוב בחלק מתחומי עולם המיסוי הסבוך לדוגמא בתחומי חקירות מס, מיסוי בינלאומי, מיסוי מקרקעין, מיסוי עקיף, מס קניה וכד'. אי לכך, יש לבחון את התמחויות עורך הדין, בהתאם לצרכיו הקונקרטיים של הלקוח.

דרישות עורך דין מיסים

עורך דין מיסים נדרש תחילה להיות בעל רקע בחשבונאות, כלכלה ומשפט. הוא נדרש להתעדכן באופן שוטף במידע העדכני ביותר בתחום תוך התמצאות בעולם המיסים הסבוך. עורך דין מיסים נדרש לדעת לספק מענה מחוץ לתחום התמחותו ולכן עליו לשמור על "כושר" בתחומים אחרים החופפים לתחום בו הוא עוסק. עורך דין מיסים טוב נדרש למודעות בהליכים המתרחשים ברשויות השונות, הוא נדרש להכיר ולהיות בקשר עם בכירים ברשות המיסים בפרט וברשויות האחרות ככלל. עורך דין מיסים טוב יוכל לספק ללקוחותיו את השרות האופטימלי לבעיותיהם תוך שימוש ב"ארגז כלים" נרחב המכיל רשת של בעלי מקצוע שירתמו לעזרת לקוחותיו.

עורך דין קובי כהן

עו"ד קובי כהן עוסק בהתמודדות מול  תביעות של רשויות מס שונות מעסקים ויחידים, ביצוע תכנוני מס והפחתת חיובי מס עתידיים, פתרונות מתקדמים לעסקים המצויים בחובות מול רשויות המס וכן ליווי ואסטרטגיה להליכים פליליים מול רשויות המס. עו"ד כהן הנו פקיד שומה לשעבר ומנהל היחידה הארצית לשומה לשעבר ברשות המיסים. כיום משמש כמרצה בתחומי המס בפני פורומים של לשכת עורכי הדין, לשכת רואי החשבון, וחבר בצוות התגובות של לשכת עורכי הדין בענייני חקיקת מס ושותף בצוות הדיונים עם רשויות המס בישראל לשם עיצוב חקיקת המס בישראל.

 

 לקבלת ייעוץ ראשוני צרו קשר עם משרדנו בטל': 03-5296666  או בדוא"ל: office@taxfirm.co.il

 

דילוג לתוכן