חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

על פי ידיעה שהתפרסמה היום בכלכליסט* (27/10/13) רשות המיסים מתכוונת לתת המלצות לשר בכדי לצמצם את תופעת חברת ארנק ואובדן המס שנגרם למדינה מהם. אחת ההמלצות גורסת, על פי הפרסום, כי חברות הארנק יחויבו לחלק מחצית מרווחיהם כדיבידנד חייב במס או לחילופין לחייב את בעל המניות.

 

 

מהי חברת ארנק?

חברת ארנק הינה חברה אשר במבנה הקלאסי שלה הינה חברה ריקה מתוכן ואשר כל מטרתה הינו כלי או צינור לקבל את הכנסתו של בעליה בטרם הכנסה זו תועבר אליו.

היתרון ב חברת ארנק זו הינה שכל ההכנסות הזורמות אליה מאפשר מיסוי ביניים בשיעורי מס נמוכים (מס חברות בלבד) לפני שהרחחים מחולקים כדיבדנד וזאת לעומת קבלת ההכנסות באופן ישיר על ידי בעלי החברה (שיעורי מס שולי גבוהים).

 

 

 

מה היתרון בחברה כזאת?

בעלי הכנסות גבוהות עושים שימוש בחברת ארנק בכך שהם מותירים חלק מההכנסות בחברת ארנק ומעבירים רק חלק מהם בצורת דיבדנד. העודפים הנצברים בחברת הארנק יכולים לשמש לצרכי השקעה. זאת ועוד גם חלוקת כל רווחי חברות הארנק לבעלי המניות עדיין תותיר בידי בעל חברת הארנק יתרון מיסוי מסוים. מבחינת מס ההכנסה המצרפי קיים יתרון קל לטובת חלוקה באמצעות חברת ארנק ובנוסף דיבדנד אינו בר חיוב בביטוח לאומי כך שרווחי החברה יגיעו לבעל חברת הארנק כשהוא לא נאלץ לשלם ביטוח לאומי כלל עבור הכנסתיו אלו.

 

 

לאור שינויי החקיקה המסתמנים יש להקדים לבצע תכנוני מס כדי לא לאבד את יתרון המיסוי הצבור בחברות הארנק.

 

 

 

 

 

עורך דין קובי כהן

עו"ד קובי כהן עוסק ביצוג מול רשויות המס בהליכי גבייה, ביטול עיקולים, פריסת חובות והגעה להסדרי חוב, אי קבלת אישור לפתיחת עסק חדש בגין חוב וקבלת אישורים לפטור מניכוי מס במקור וערעורים על דרישת חוב מכוח הוראות סעיף 119א' לפקודת מס הכנסה. עו"ד כהן הנו פקיד שומה לשעבר ומנהל היחידה הארצית לשומה לשעבר ברשות המיסים. כיום משמש כמרצה בתחומי המס בפני פורומים של לשכת עורכי הדין, לשכת רואי החשבון, וחבר בצוות התגובות של לשכת עורכי הדין בענייני חקיקת מס ושותף בצוות הדיונים עם רשויות המס בישראל לשם עיצוב חקיקת המס בישראל.

 

 לקבלת ייעוץ ראשוני צרו קשר עם משרדנו בטל': 03-5296666  או בדוא"ל: office@taxfirm.co.il

 

 

*https://www.calcalist.co.il/money/articles/0,7340,L-3615294,00.html

דילוג לתוכן