חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המשמעות של החקיקה לכל אחד אזרח הינה משולשת בעיקרה:

הרשות מבקשת לקבל גישה למאגרי המידע העצומים של הרשות לאיסור הלבנת הון. כל זרימת המידע אשר מגיעה לרשות ובעיקר תנועות כספים ונכסים אשר מתועדת ומדווחת תהא שקופה לרשויות המס.

הצלע השנייה הינה שברגע שתפתח חקירה פלילית כנגד אדם בחשד ל עבירות מס והדגש לחשד בלבד,  ניתן יהיה לחלט את רכושו על פי הכללים של חוק איסור הלבנת הון. החילוט הזמני הוכח כאחד מהאמצעים הבולטים במלחמה בפשיעה החמורה בכך שאפשר לרשויות לתפוס את כל רכושו של אדם ולגרום לו למחנק אשראי אשר גרם לקריסתו הכלכלית באחת.

אך כעת, הנשק מטיל האימה של החילוט הזמני, יופנה גם כלפי אזרחים שיתכן כי קיימת בינם לבין הרשות מחלוקת מיסויי ויתכן גם שזו אינה נוגעת לכלל הפעילות העסקית.

לבסוף החמרת הענישה בכך שעבירה על פי חוק איסור הלבנת הון מאפשרת ענישה של עד עשר שנות מאסר בגין עבירות מס. העלאה משמעותית של רף הענישה לעברייני מס.

 

  עו"ד קובי כהן עוסק בייצוג מול רשויות המס ייצוג בהליכי מיסוי פלילי לרבות הגשת בקשת כופר ושימוע ומגוון  פתרונות מתקדמים לעסקים כחלק מתכנון מס מקדים לשם חיובי מס מופחתים לרבות הכנת חוות דעת לשם צמצום החשיפה הפלילית בתכנון המס. עו"ד כהן הנו פקיד שומה לשעבר ומנהל היחידה הארצית לשומה לשעבר ברשות המיסים. כיום משמש כמרצה בתחומי המס בפני פורומים של לשכת עורכי הדין, לשכת רואי החשבון, וחבר בצוות התגובות של לשכת עורכי הדין בענייני חקיקת מס ושותף בצוות הדיונים עם רשויות המס בישראל לשם עיצוב חקיקת המס בישראל.

 

 לקבלת ייעוץ ראשוני צרו קשר עם משרדנו בטל': 03-5296666  או בדוא"ל: office@taxfirm.co.il

 

דילוג לתוכן