חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חזקת החפות עומדת לצידו של הרב מצגר אשר נחקר בימים אלו בחשדות כבדים של שוחד והפרת אמונים. מעבר להתמודדות עם עבירות הליבה יאלץ הרב להתמודד עם שאלות חוקרי רשויות המס. גם אם יקרסו כל החשדות כנגד הרב יוותרו השאלות בנוגע לנכסיו של הרב שנמצאו בחקירה וישאלו השאלות על מקורותיהם.

 

הצרות של הרב מצגר לא הסתיימו בהוכחת חפותו אלא הוא גם יידרש למתן הסברים על הנכסים והמזומן שנמצא בבעלותו והמקורות להימצאם.

 

בשנים האחרונות עובדת המשטרה בצמידות עם רשויות המס ואף מקימה צח"מים משותפים (צוותי חקירה מיוחדים) אשר מטרתם לטפל לא רק בעבירות הליבה בהן חשוד העבריין אלא גם להביא לתפיסת הונו אשר הושג בעבירה. כך הדבר במקרה של הרב מצגר. הנסיון הוכיח כי הטיפול כנגד החשוד ששורד את מבחן הזמן גם אם אין בסיס להגשת כתב אישום כנגדו הינו מיסוי החשוד על גידול העושר שנוצר לו ולא שולם מס בגינו.

 

בשיטת המיסוי בישראל במסלול האזרחי להבדיל מהפלילי נטל ההוכחה למקורות לרכישת נכסיו של אדם מונח על כתפיו, לא על רשות המיסים כפי שמקובל לחשוב. אדם אשר יכשל מלהמציא הסברים, אשר נתמכים בראיות, למקורות למימון נכסים בבעלותו יידרש לשלם את מלוא המס עליהם כאילו היו הכנסה בידו. הסברים כי המקור לרכישתם הינם מתנות ירושות מזומן או תרומות אשר אינן חייבות במס טעונות ראיות מאמתות שלא על נקל להשיגם. לפיכך כל נכס אשר מצוי בידי הרב יתבקש הרב לתת הסברים על מקורות המימון להם או לשלם מס מלא על פי עלות רכישתם.

 

אחד המוקדים בהם צפויות רשויות המס לטפל הינן ההכנסות שקיבל הרב על פי החשד מעמותות אליהם הפנה לכאורה תורמים. בשנים האחרונות שמה רשות המיסים דגש על  הטיפול בעמותות. רבות מהעמותות מוקמות כדי לסייע לנזקקים ונתמכות מתרומות אשר זוכות להכרת המדינה בדרך של מתן זיכוי מס לתורם ואי תשלום מס על הכנסותיהם. אף על פי כן עמותות רבות לשיטת רשויות המס מנצלות את ההטבה הניתנת כדי לכבס כספים ומשיכתם על ידי בעלי תפקיד בעמותה אם בדרך קופת הוצאות נדיבה לבעלי תפקיד בעמותה ואם בדרך של כיסוי הוצאות שונות עליהם לגורמים שונים עליהם לא משולם מס.

 

מקובל כי גורמים אשר פועלים לגיוס תרומות לעמותות מקבלים חלק מהתרומה שגויסה על ידם כשכר לעמלם. על פי החשדות קיבל הרב חלק מתוך התרומות אשר גויסו על ידו לעמותות וחלק זה הינו חייב במס לכאורה.

 

חיובי המס הנוצרים כתוצאה מממצאי החקירה הפלילית המתנהלת כנגד חשודים הם פעמים רבות מהווים את הטלטלה המידית והממשית אחרי שוך החקירה מאחר ואלו מאיימים על הבסיס הכלכלי והתכנון הפיננסי שעושה אדם ביחס למקורותיו.

 

עורך דין קובי כהן

עו"ד קובי כהן עוסק בחקירות מס הכנסה ומסייע ללוקוחות פרטיים ועסקיים אשר נקלעו למחלוקות אזרחיות או פליליות מול רשויות המס. עו"ד כהן הנו פקיד שומה לשעבר ומנהל היחידה הארצית לשומה לשעבר ברשות המיסים. כיום משמש כמרצה בתחומי המס בפני פורומים של לשכת עורכי הדין, לשכת רואי החשבון, וחבר בצוות התגובות של לשכת עורכי הדין בענייני חקיקת מס ושותף בצוות הדיונים עם רשויות המס בישראל לשם עיצוב חקיקת המס בישראל.

 

לקבלת ייעוץ ראשוני צרו קשר עם משרדנו בטל': 03-5296666  או בדוא"ל: office@taxfirm.co.il

 

דילוג לתוכן