חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אנשי עסקים רבים שולחים את רואה החשבון לדון עם רשויות המס בנוגע לשומות המס שלהם. רואה החשבון הוא איש המקצוע המלווה את התיק שלהם שנים רבות, מכיר את העסק על בוריו ומכיר את נקודות החולשה.

מדוע כדאי לשקול שנית את ההחלטה?


המקרים בהם נישומים מגיעים למחלוקות עם רשויות המס הם נדירים בחיי העסק אך פעמים רבים הם הרי גורל והסכומים המונחים על הכף הנם משמעותיים ביותר. מקרים בהם מאיימים לפסול את ספרי העסק או אין מקבלים את תכנון המס או דרך ההצגה בדוחות הכספים עלולה לעלות ממון רב לעסק.


מניסיוני כפקיד שומה, הגורמים מצד הרשויות הנם גורמים מקצועיים אשר מורגלים במשא ומתן עם מייצגים ולרוב בעלי ניסיון רב לעומת המייצגים העומדים מולם. מאחוריהם עומדים מאות שעות של  דיוני שומה והם מודעים לעוצמות והחולשות הנובעת ממעמדם בהליך המשא ומתן . עליונות זו במשא ומתן יכולה לעלות לנישום מאות אלפים עד מליוני שקלים.

במסגרת  שומת מס הכנסה פקיד המס יערער על ההנחות שהוצגו בדוחות הכספיים ויאתר ליקויים בדרך התנהלות העסק. בממצאי בדיקתו ובנסיונו הרב הוא יעשה שימוש בהליך המשא ומתן.

להתנהל בחוכמה עם איש מקצוע מנוסה בתחום המס והשומה

המלצתנו כי בשלב זה לצרף למערכה עם רשויות המס ל איש משא ומתן מקצועי בדיוני שומה שמאחוריו מאות שעות של משא ומתן ודיונים עם רשויות המס כך ניתן לחסוך כסף רב.
זכרו כי תכנון המס הינו צעד אחד להפחתת המס ויש גם לשכנע את המדינה לקבל את תכנון המס.

 

עורך דין קובי כהן

עו"ד קובי כהן עוסק בייצוג מול רשויות המס בהליכי גבייה, ביטול עיקולים, פריסת חובות והגעה להסדרי חוב, אי קבלת אישור לפתיחת עסק חדש בגין חוב וקבלת אישורים לפטור מניכוי מס במקור וערעורים על דרישת חוב מכוח הוראות סעיף 119א' לפקודת מס הכנסה. עו"ד כהן הנו פקיד שומה לשעבר ומנהל היחידה הארצית לשומה לשעבר ברשות המיסים. כיום משמש כמרצה בתחומי המס בפני פורומים של לשכת עורכי הדין, לשכת רואי החשבון, וחבר בצוות התגובות של לשכת עורכי הדין בענייני חקיקת מס ושותף בצוות הדיונים עם רשויות המס בישראל לשם עיצוב חקיקת המס בישראל.

 לקבלת ייעוץ ראשוני צרו קשר עם משרדנו בטל': 03-5296666  או בדוא"ל: office@taxfirm.co.il

 

דילוג לתוכן