חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"החגיגה נגמרה" – מס הכנסה מסתער על בעלי חשבונות בנק בארצות הברית

 

פעילות רשויות המס לגבי חשבונות של ישראלים בארה"ב

אזרח ישראלי המחזיק חשבון בנק בארצות הברית אשר לא דווח לרשויות המס בישראל צפוי להיות מוזמן לחקירה בשנה הקרובה.

ישראל חתמה לאחרונה (יוני 2014) על הסכם לחלופי מידע הדדיים עם ארה"ב. במסגרת ההסכם יועברו נתונים על חשבונות בנק של אמריקאים בבנקים ישראלים לרשויות בארה"ב, ואילו נתונים על חשבונות בנק של ישראלים בבנקים אמריקאים יועברו לידי רשות המסים בישראל. העברת הנתונים תתבצע בשלבים, כאשר המועד הראשון להעברת המידע הוא 30.9.2015. הסכמים דומים צפויים להיחתם בקרוב עם מדינות נוספות. המידע שיושג באמצעות הסכמים אלה אמור לשמש את רשות המסים באיתור הכנסות של תושבי ישראל שלא דווחו. מידע נוסף בקישור הזה

 

איך זה עובד

רשויות המס בארצות הברית ( ה- IRS) יאספו מידע על אזרחים ישראלים המחזיקים חשבונות בנקים בארצות הברית. המידע יעבור במרוכז לרשויות המס בישראל ואילו יצליבו את המידע עם הדיווחים שעושה אותו אזרח ישראלי לרשויות המס בישראל.
ככל שאותו אזרח היה חייב במסירת המידע לרשויות המס ומסר מידע שקרי או לא דיווח על הכנסותיו מהריבית על ההון בחו"ל או קיימת שאלה האם היה חייב בדיווח ותשלום מס מהמקורות מהם הגיע הכסף אזי אותו אזרח צפוי להיחקר.

 

חוק ה FACTA בארה"ב והשלכותיו על הבנקים שמחוץ לה

בשנת 2010 פורסם FACTA (Foreign Account Tax Compliance Act). זהו חוק שמטרתו לסייע לרשויות המס בארצות הברית לאתר הכנסות שלא דווחו. אלא שהחוק לא מסתפק בכך: החוק מחייב את כל הבנקים מחוץ לארה"ב לשתף פעולה עם הרשויות האמריקאיות. בנק שלא ישתף פעולה צפוי ל"החרמה" (מעיין ניכוי כפוי במקור) של עד 30% מהכספים שהבנק מחזיק בארה"ב.

 

מגמת המלחמה בחשבונות "נסתרים" קיימת לא רק בארה"ב, אלא גם בגרמניה ובמדינות אחרות באירופה. בשנים האחרונות קיבלו הרשויות בגרמניה מספר דיסקים ובהם פרטים של חשבונות בנק שאזרחים גרמנים החזיקו בשווייץ. חלק מהדיסקים הושגו אף בניגוד לחוקי שווייץ. הדבר לא הפריע לשלטונות גרמניה לפשוט על בתיהם של אותם לקוחות.

 

הליך גילוי מרצון אנונימי

במקרה וקיימים חשבונות בנק בארצות הברית לאזרח ישראלי מומלץ באופן מיידי לקבל ייעוץ לגבי המעמד של אותם חשבונות מבחינת רשויות המס בישראל. ככל שנוצרו עבירות מס תוך כדי השגת הכספים בחשבון מומלץ לעשות שימוש בהליך הגילוי מרצון האנונימי שהתפרסם בחודש אוגוסט 2014 ומעודכן כיום נכון לשנת 2018

באמצעות הליך הגילוי מרצון ניתן לקבל ודאות על סכום המס שיידרש לשלם אותו אזרח על כספיו המוסתרים וזאת מבלי שיחשוף את שמו תחילה.
הליך זה מבוצע באמצעות עורך דין המתמחה בתחום המס. כל השיחות עם עורך הדין הינן חסויות (לא ניתן לחקור את עורך הדין על הנאמר באותם שיחות) וסודיות (חל איסור בחוק על עורך הדין לשמור בסוד את המידע שהועבר לו).


מומלץ לבצע את ההליך בדחיפות למי שיש חשבונות בנק בארצות הברית מאחר והמידע על אותם חשבונות צפוי להיות מועבר כבר בחודשים הקרובים. נציין כי חשוב מאד לבצע גילוי מרצון כזה באמצעות עורך דין אשר יש לו ניסיון בהליכי מס אזרחיים. עורך הדין יבדוק לפני הגשת הבקשה מהי חבות המס שחלה בפועל על הלקוח, ובמידת הצורך ינהל משא ומתן עם רשות המסים בנושא.

 

אז למי מומלץ לפנות?

ניתן ליצור קשר דיסקרטי עם עו"ד קובי כהן שהינו בכיר לשעבר במס הכנסה ואף שימש כפקיד שומה אזרחי ביחידה הארצית במס הכנסה וכן במספר תפקידי רוחב בכירים ברשות המיסים. כיום משמש עו"ד כהן כמרצה בתחומי המס בפני פורומים של לשכת עורכי הדין, לשכת רואי החשבון, חבר בצוות התגובות של לשכת עורכי הדין בענייני חקיקת מס ושותף בצוות הדיונים עם רשויות המס בישראל לשם עיצוב חקיקת המס בישראל.

 לקבלת ייעוץ ראשוני צרו קשר עם משרדנו בטל': 03-5296666  או בדוא"ל coby@taxfirm.co.il

במקרים דחופים ניתן לפנות לנייד מספר:  0506210162

דילוג לתוכן