חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

 

הובא לידיעתנו בימים האחרונים כי לרשויות המס קיים מידע קונקרטי על ישראלים המחזיקים חשבונות בחו"ל. רשויות המס מנתחות את המידע ויש בכוונתן לזמן לחקירה פלילית את הנישומים לגביהם התקבל מידע. בקרוב תיפתח החקירה הגלויה.

המהלך הוא צעד נוסף במאבקה של רשות המיסים בהון השחור וזאת בהמשך לשיתופי הפעולה הבינלאומיים עם ארה"ב ועם מדינות אחרות עליהם דיווחנו לאחרונה מצד אחד, והוראת השעה בדבר גילוי מרצון מצד שני.

יש לשים לב ששאלת החבות במס בגין הכנסות שנצמחו או נתקבלו בחו"ל היא שאלה מורכבת, ולכן עם קבלת זימון לחקירה פלילית מסוג זה מומלץ להתייעץ עם עורך דין שהינו מומחה במיסוי אזרחי בנוסף למומחיותו במישור הפלילי. בקצרה נזכיר, כי עד לשנת 2003 שיטת המס בישראל היתה בעיקרה שיטה טריטוריאלית, כלומר הכנסות שהופקו מחוץ לישראל לא היו מחויבות במס למעט חריגים, כאשר החריגים הבולטים היו רווחי הון והכנסות שהתקבלו מאותו משלח יד בו עסק הנישום בארץ. בשנת 2003 שונתה השיטה לשיטה פרסונאלית, כלומר: מ-2003 כל הכנסה של תושב ישראל, גם אם אין לה שום קשר לישראל, כגון ריבית על פקדונות בבנק בחו"ל או שכר דירה שהתקבל עבור נכס בחו"ל, חייבת במס.

מי שמחזיק חשבון בחו"ל רשויות המס חוקרות שני אספקטים של החשבון. האחד הינו מקור הכסף שנצבר בחשבון והאם מקורו מהכנסות אשר לא דווחו לרשויות המס האספקט השני הינו ההכנסות אשר צבר החשבון כתוצאה מריביות או רווחי הון שנוצרו בחשבון ואשר לא דווחו לרשויות המס.

בפרשת תפודי השלושה (ת"פ (כ"ס) 2912/07) נפסק, כי חוקרי מס חייבים לאפשר לנחקר המבקש זאת להפגש עם עורך דין לפני החקירה ואף במהלך החקירה, אם הנחקר מבקש זאת, והם חייבים לידע אותו בתחילת החקירה על זכותו להיוועץ בעורך דין. הודאת חשוד שניתנה תוך הפרת זכויות אלו עשויה להפסל. לעומת זאת, אם הנחקר משיב מיוזמתו לשאלות החוקרים ומנדב מידע הפועל לרעתו, קשה מאד לתקן את הדברים בדיעבד. העצה הטובה ביותר הינה לנצל את זכותכם לקבל ייעוץ מעורך דין בסיטואציה כזו.

ללקוחותינו אנו ממליצים על האופציה של הליך גילוי מרצון כדי להקדים את הליכי החקירה של רשויות המס.

עו"ד קובי כהן הינו בכיר לשעבר במס הכנסה ואף שימש כפקיד השומה ביחידה הארצית במס הכנסה וכן במספר תפקידי רוחב בכירים ברשות המיסים. כיום משמש עו"ד כהן כמרצה בתחומי המס בפני פורומים של לשכת עורכי הדין, לשכת רואי החשבון, חבר בצוות התגובות של לשכת עורכי הדין בענייני חקיקת מס ושותף בצוות הדיונים עם רשויות המס בישראל לשם עיצוב חקיקת המס בישראל.

 לקבלת ייעוץ ראשוני צרו קשר עם משרדנו בטל': 03-5296666  או בדוא"ל coby@taxfirm.co.il

במקרים דחופים ניתן לפנות לנייד מספר:  0506210162

דילוג לתוכן