חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בית משפט השלום בחיפה התיר לפני מספר ימים לפרסם את חלק משמות הישראלים המחזיקים בחשבון בנק בשוויץ בהתאם לרשימותיו של הבנקאי הישראלי-שויצרי, רוני אליאס, שנעצר לאחרונה.

ראו: https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3646139,00.html

מי שיתגלה כי הינו מחזיק חשבון בחו"ל צפוי לשלם, במקרה הטוב, כופר בשיעור של 25 אחוז מסך כל ההון שנמצא בחו"ל. בנוסף לכך יש כמובן לקחת בחשבון את ההליך המאד לא נעים של חקירה פלילית ופרסום שם מחזיק החשבון וההון שנמצא בו. רשות המסים צפויה לחקור מעורבים נוספים בזמן הקרוב, ועם החקירה או המעצר יתפרסמו שמות החשודים הנוספים.

כמו כן יש לציין כי חלק ממחזיקי חשבונות בחו"ל אשר המידע על חשבונם יתגלה באופן פומבי צפויים להיתבע גם על ידי שותפים עסקיים או בני זוג מהעבר, אם יתברר שהחשבונות בחו"ל הוסתרו מהשותפים או מבני הזוג.

 לאור זאת מומלץ לכל מי שמחזיק חשבון לא מדווח בחו"ל לפנות בהקדם האפשרי למסלול של גילוי מרצון אנונימי, זאת כדי למנוע את אי הנעימות הכרוכה בחקירה ובפרסום.

עוד יתרון להליך הגילוי מרצון בהשוואה למשא ומתן על השומה המתבצע לאחר חקירה פלילית הוא שהליך הגילוי מרצון מאפשר גמישות באשר לגובה המס שישולם על פי העובדות והראיות שיש ברשות מחזיק החשבון.

 

עו"ד קובי כהן הינו בכיר לשעבר במס הכנסה ואף שימש כפקיד השומה ביחידה הארצית במס הכנסה וכן במספר תפקידי רוחב בכירים ברשות המיסים. כיום משמש עו"ד כהן כמרצה בתחומי המס בפני פורומים של לשכת עורכי הדין, לשכת רואי החשבון, חבר בצוות התגובות של לשכת עורכי הדין בענייני חקיקת מס ושותף בצוות הדיונים עם רשויות המס בישראל לשם עיצוב חקיקת המס בישראל.

 לקבלת ייעוץ ראשוני צרו קשר עם משרדנו בטל': 03-5296666  או בדוא"ל coby@taxfirm.co.il

במקרים דחופים ניתן לפנות לנייד מספר:  0506210162

 

 

 

דילוג לתוכן