חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם החקירות האחרונות סביב הבנקים השוויצרים UBS ו-HSBC יביאו את כל הישראלים המחזיקים חשבונות לא מדווחים בשוויץ לבצע גילוי מרצון ולדווח על הכנסותיהם? ספק.

במקום גילוי מרצון : ריקון החשבון

מומחים מדווחים דוקא על תופעה הפוכה התרחשת בחודש האחרון: כפי שפורסם בגלובס, בעלי חשבונות "קטנים" בשוויץ מרוקנים את החשבונות, כלומר מושכים את הכספים ומעבירים את הכסף בחשאי לישראל בעצמם או באמצעות בלדרים. הכוונה היא לבעלי חשבונות בשוויץ אשר החזיקו שם סכומים בסדר גודל של מאות אלפי דולרים / פרנקים שוויצריים. בעלי חשבונות רבים, מתוך חשש שרשות המסים "תעלה עליהם" בקרוב, בוחרים, במקום לבצע גילוי מרצון, למשוך בהדרגה את הכסף ולהעביר אותו בחזרה לישראל בכמה "נאגלות", כלומר בכמה סבבי נסיעות. חלקם מנצלים את העובדה שעל העברות של עד 100,000 ש"ח אין דרישת דיווח למכס, וחלקם מסתכנים ומעבירים סכומים גבוהים יותר ללא דיווח.

ספק אם אסטרטגיה כזו תסייע לבעלי החשבונות. ראשית החשש להתפס במהלך העברות הכספים רב, במיוחד אם הם יתפתו להעביר סכום העולה על 100,000 ש"ח או יבצעו נסיעות קצרות וחוזרות עד כדי כך שהם יעוררו את חשדם של המוכסים. שנית, ההסכמים הבין-מדינתיים יאפשרו בעתיד הקרוב לרשות המסים לקבל מידע גם על חשבונות שנסגרו. שלישית, העברת הכסף לארץ רק מעצימה את החשש מפני הלשנות של גורמים בישראל, בהנחה שבעלי החשבונות לא יחביאו את הכסף "מתחת לבלטות", אלא יפקידו אותו בבנק בארץ, או ישתמשו בכסף.

המסקנה: אין תחליף לגילוי מרצון

לכן הדרך המומלצת לבעלי חשבונות לא מדווחים בחו"ל, קטנים וכגדולים כאחד, היא לבצע גילוי מרצון, תוך ניצול הוראת השעה המאפשרת גילוי מרצון אנונימי. באמצעות הליך הגילוי מרצון ניתן לקבל ודאות על סכום המס שיידרש לשלם אותו אזרח על כספיו המוסתרים וזאת מבלי שיחשוף את שמו תחילה.

מומלץ לבצע את ההליך בדחיפות, מאחר שהחקירה בעניינם של הבנקים השוויצרים נמשכת. נציין כי חשוב מאד לבצע גילוי מרצון כזה באמצעות עורך דין אשר יש לו ניסיון בהליכי מס אזרחיים. עורך הדין יבדוק לפני הגשת הבקשה מהי חבות המס שחלה בפועל על הלקוח, ובמידת הצורך ינהל משא ומתן עם רשות המסים בנושא.

עו"ד קובי כהן הינו בכיר לשעבר במס הכנסה ואף שימש כפקיד השומה ביחידה הארצית במס הכנסה וכן במספר תפקידי רוחב בכירים ברשות המיסים. כיום משמש עו"ד כהן כמרצה בתחומי המס בפני פורומים של לשכת עורכי הדין, לשכת רואי החשבון, חבר בצוות התגובות של לשכת עורכי הדין בענייני חקיקת מס ושותף בצוות הדיונים עם רשויות המס בישראל לשם עיצוב חקיקת המס בישראל.
לקבלת ייעוץ ראשוני צרו קשר עם משרדנו בטל': 03-5296666 או בדוא"ל coby@taxfirm.co.il במקרים דחופים ניתן לפנות לנייד מספר: 0506210162

דילוג לתוכן