חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בקיץ שעבר עשתה רשות המסים מאמצים גדולים להרחבת מעגל הגביה ולצירוף נישומים שעד כה לא הצהירו על הכנסותיהם. הרשות נקטה שני צעדים עיקריים: מצד אחד פורסם נוהל גילוי מרצון, שאיפשר לישראלים להצהיר על הכנסות בחו"ל מבלי שינקטו נגדם סנקציות פליליות. מצד שני רשות המסים שלחה מכתבי דרישה להצהרה על פרטים ועל מקורות הכנסה למעל 100,000 ישראלים שהתעוררו לגביהם סימני חשד.

רק מעט ישראלים הגישו עד כה בקשות גילוי מרצון

השבוע פורסם, כי לפחות מחצית מאותם ישראלים התעלמו ממכתבי הדרישה, וכי רשות המסים מתכוונת לשלוח להם בקרוב "מכתבי תזכורת". נתון זה מצטרף לפרסומי רשות המסים מלפני כחודש לפיהם עד כה הוגשו רק כשש מאות בקשות גילוי מרצון. למרות שביעות הרצון לכאורה של רשות המסים, (משום שבממוצע בכל בקשת גילוי מרצון דווח הון של מליוני שקלים), מומחים מעריכים כי בקשות אלו מהוות רק כ10% ואף פחות מההון הישראלי בחו"ל שטרם דווח.

בהנחה שרשות המסים מתכוונת בקרוב (במיוחד לאחר הרכבת הממשלה החדשה וחקיקת חוק ההסדרים לשנת 2015) לנקוט צעדים "אגרסיביים" יותר נגד נישומים חשודים, מומלץ לכל מי שיש לו הון בלתי מדווח בחו"ל ואשר רשות המיסים עדיין לא פנתה אליו להקדים תרופה למכה ולהגיש כבר היום בקשת גילוי מרצון. כפי שהודגש בעבר, רק נישום שעדיין לא מתנהלת נגדו חקירה ורשות המסים עדיין לא פנתה אליו יכול להגיש בקשת גילוי מרצון, וכך להנות מהחסינות מפני העמדה לדין פלילי שבקשת גילוי מרצון מאפשרת. לכן לנישומים שלגביהם העניין רלוונטי, מומלץ לפנות עוד היום לעורכי דין המתמחים בבקשות גילוי מרצון.

עו"ד קובי כהן הינו בכיר לשעבר במס הכנסה ואף שימש כפקיד השומה ביחידה הארצית במס הכנסה וכן במספר תפקידי רוחב בכירים ברשות המיסים. כיום משמש עו"ד כהן כמרצה בתחומי המס בפני פורומים של לשכת עורכי הדין, לשכת רואי החשבון, חבר בצוות התגובות של לשכת עורכי הדין בענייני חקיקת מס ושותף בצוות הדיונים עם רשויות המס בישראל לשם עיצוב חקיקת המס בישראל. לקבלת ייעוץ ראשוני צרו קשר עם משרדנו בטל': 03-5296666  או בדוא"ל coby@taxfirm.co.il במקרים דחופים ניתן לפנות לנייד מספר:  0506210162

דילוג לתוכן