חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יש חברות רבות אשר נהנות מאישורים של פטור מלא מניכוי מס במקור ועל ניהול פנקסי חשבונות. יחד עם זאת במקרים רבים וללא הודעה מוקדמת רשות המיסים מבטלת את הפטור שניתן לחברות של ניכוי מס במקור בשיעור אפס ומעמידה את שיעור הפטור מניכוי מס במקור על  שלושים אחוז וכן היא מבטלת את האישור על ניהול פנקסי החשבונות.

 

אי קבלת פטור מניכוי מס במקור

 

ישנם סיבות רבות לביטול אישור ניכוי מס במקור וזה יכול להיות מקרה של חקירה פלילית שנפתחה נגד החברה או חשד לאי גביית המס מרווחי החברה או כל טעם אחר שבגינו רשות המיסים קיים לה חשש שלא תצליח לגבות את המס על רווחי החברה.

חשוב להבין כי נישום ללא אישור ניכוי מס במקור יאלץ להיפרד משלושים אחוז מכל תקבול שהוא יקבל ללא קשר למס בפועל אותו יצטרך לשלם. דבר זה עלול להיות גזר דין מוות לנישום מאחר שהדבר עלול להביא להתמוטטות העסק כתוצאה ממבעיה תזרימית שתיווצר לו.

העובדה שאי קבלת אישור ניכוי מס במקור תביא להתמוטטות העסק אינה מספיקה כדי לחייב את רשויות המס לתת אישור פטור מניכוי מס במקור.

בעניין זה ניתן לראות את עמדת בית המשפט בפסק הדין רע"א 591/13 חברת אפ-גרדאבל בע"מ נ' רשות המיסים

 

דרכי התמודדות מאי קבלת פטור מניכוי מס במקור

המצבים בהם לא ניתן ניכוי מס במקור על ידי פקיד השומה יש לפעול במספר ערוצים

יש לפנות לפקיד השומה הרלוונטי ולהגיש לו דיווח פרטני אשר יאשר כי אין הצדקה לשיעור הניכוי מס במקור אשר הושת על הנישום.

יש לבחון את הסיבה בגינה לא אישר פקיד השומה את מתן הפטור מניכוי מס במקור ולנסות להסיר את המחדל או לחלופין לנסות לצמצמו בכל דרך ואת ההשפעות שיש לו על שיעור הניכוי מס במקור.

במקרים מסוימים יש לפנות לבית המשפט בדרך של המרצת פתיחה ולדרוש לחייב את פקיד השומה לתת לנישום פטור מלא מניכוי מס במקור.

 

 

אין להתיחס לכתוב במאמר זה משום חלופה לייעוץ פרטני. משרדנו מייעץ לנישומים במצבים של ביטול פטור מניכוי מס במקור ומשא ומתן מול פקיד שומה. עו"ד קובי כהן הינו בכיר לשעבר ברשות המיסים. שימש כפקיד שומה ביחידה הארצית לשומה.

למשרדנו ניתן לפנות בדרכים הבאות. באמצעות טלפון 03529666 או מייל coby@taxfirm.co.il  במקרים דחופים ניתן ליצור קשר באמצעות טלפון נייד שמספרו 0506210162

דילוג לתוכן