חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הליך גילוי מרצון

 

מאמר זה יעסוק בהליך גילוי מרצון, מהו ההליך? מהם שיעורי המס אותו נדרש מגיש הבקשה לשלם? מי זכאי לקבל הגנה פלילית? ומהם הדברים שחשוב לדעת לפני שמחליטים מי הוא האיש מקצוע אשר יסיע לכם להגיש את הבקשה.

מטרת הליך הגילוי מרצון

 

הליך גילוי מרצון הינו הליך אשר נועד לעודד עוסקים ונישומים שלא דיווחו במהלך השנים על הכנסותיהם מחשבונות בנק לא מוצהרים בחו"ל, הכנסות מנכסים מניבים לא מוצהרים בארץ או בחו"ל וכד' לערוך גילוי שקוף של רווחיהם והכנסותיהם אשר לא דווחו לרשויות המס לגלותן ולשלם את המס בגין רווחים אלו ובתמורה לקבל הגנה פלילית.

 

מהם שיעור המס בהליכי גילוי מרצון

 במסגרת הליכי גילוי מרצון, ניתנת לנישומים אפשרות לשלם שיעורי מס מופחתים על הכספים מחשבונות בנק ונכסים לא מוצהרים בחו"ל  שעבר למעלה מעשור מיום היווצרותם ומיסוי נוסף בגין הרווחים וההכנסות שהיו לנישום במהלך השנים האחרונות מאותם חשבונות בנק בחו"ל.

ישנה משמעות יתרה לאופן הגשת הבקשה לגילוי מרצון ואופן ניתוח הסיטואציה המשפטית לשם הקטנת המס המשולם במסגרת הליך גילוי מרצון. מאחר ומדובר בהליך הכולל השלכות פליליות וכן חיובי מס אזרחיים מומלץ להגיש את הבקשה באמצעות עורך דין אשר המידע הנמסר לו חסוי מבחינת החוק וכן שהינו בעל ניסיון בתחום המיסוי המכיר את מערכות המס השונות ומתמחה בהליכי הגילוי מרצון.

 

מי זכאי לקבל הגנה פלילית

 אין ספק שהיתרון הגדול שמעניקה רשות המיסים לנישומים שפונים באמצעות הליך זה הינו ההגנה הפלילית. אולם חשוב לדעת, שלא כל אחד זכאי לקבל הגנה פלילית. התנאי המקדמי לאישור הבקשה ולמתן הגנה פלילית לנישום הינה כי הבקשה הוגשה בתום לב. קרי כנגד אותו נישום ו/או בן או בת זוגו לא קיימים הליכים פלילים ו/או חקירות בענייני העלמות מס וכי במועד הגשת הבקשה אין בידי רשות המיסים מידע הקשור לבקשה לגילוי מרצון (לעניין זה גם מידע עקיף).

טרם הגשת הבקשה לגילוי מרצון משרדנו יעריך על פי ניסיונו וישקף ללקוח את גובה חשיפת שיעורי המס בעניינו בהתאם לנסיבותיו ובכך יאפשר לו לכלכל צעדיו באופן המיטבי.

 

זהירות מהבטחות שווא

יש לזכור כי עורך הדין המלווה אתכם בהליך הגילוי מרצון ילווה אתכם לאורך חודשים ארוכים בטלטלות השונות ואף בחששות המתלווים להליך זה וחשוב כי אותו עו"ד יכיר היטב את ההליך ויוכל להסביר לכם את כל שלביו, בעניין זה יש להישמר מהבטחות אשר מתבררות בסוף ההליך כהבטחות חסרות שחר כאשר כבר מאוחר מדיי לשנות את הגורם המלווה בהליך.

בל נשכח כי אי דיווח על הכנסות ונכסים הינה עבירה פלילית חמורה הן על פי דיני מדינת ישראל והן על פי דיני מדינות אחרות ועל כן נדרש ניסיון מקצועי וזהירות יתרה בעת הגשת הבקשה .
תעבורת המידע בין מדינות יכולה להביא לא אחת לכך שהמידע שנמסר במסגרת הליך גילוי מרצון על חשבונות בנק בחו"ל ועל נכסים בחו"ל שלא דווחו לרשויות המס בישראל, עלולים לגרום להפללתו של המגלה במדינה אחרת.

 

בנוסף אי גילוי מלוא העובדות על חשבונות הבנק בחו"ל עלולים לסכן את הצלחתו של הליך הגילוי מרצון ולכן יש להציג את מלוא העובדות הרלוונטיות במסגרת הבקשה ולהימנע ממקרה בו אי גילוי עובדה כלשהי אשר תראה כלא רלוונטית בעיני אדם לא מיומן, תגרום לביטול של הליך הגילוי מרצון על כל הסכנות הנובעות מהחלטה זו. קרי קיימת חשיבות לשיקוף מלא מול רשויות המס, אך מנגד יש לתת דגש לאופן ניתוח הסיטואציה העובדתית על ידי משפטן כדי לא לגרום להפללת הנישום ולחיובי מס גבוהים.

 

אופן הגשת הבקשה באמצעות משרדנו

למשרדנו ניסיון רב בהגשת בקשות לגילוי מרצון הן בהליך הרגיל והן בהליך האנונימי. עו"ד קובי כהן שהינו בכיר לשעבר ברשות המיסים ובעל ניסיון רב בהליך המיסוי הפלילי ובהליך המיסוי האזרחי, הינו הממונה על הגשת הבקשות וכל הליכי גילוי הרצון של לקוחות משרדנו נעשה בפיקוחו ובאמצעותו כמו כן דיוני השומה בעניינם של כל לקוחות משרדנו נעשים באמצעותו בלבד ולא באמצעות אחר.

לשם גיבוש הרקע העובדתי וקבלת כל המסמכים הרלוונטיים לצורך קיום ההליך והגשת הבקשה לגילוי מרצון מתקיימים במשרדנו בין שתיים לשלוש פגישות מקדימות עם הלקוחות אשר לאחריהן מוגשת הבקשה לגילוי מרצון באמצעות עו"ד קובי כהן. עו"ד כהן מלווה בהמשך באופן אישי את התהליך עד לקבלת ההגנה הפלילית.

אם קיימים על שמכם חשבונות בנק בחו"ל אשר לא דווחו לרשויות המס בישראל ו/או התקבלו בידכם הכנסות מנכסים אשר לא דווחו לרשויות המס כגון הכנסות משכירות נכסים בארץ או בחול, צור קשר עם משרדנו ואנו נקיים פגישת ייעוץ ראשונה ללא התחייבות.

מאמר זה אינו מחליף בשום אופן ייעוץ משפטי פרטני. מומלץ לפנות ולקבל ייעוץ על אופן הגשת הבקשה לגילוי מרצון.

על מנת לקבל ייעוץ משפטי ומקצועי צרו קשר עם משרדנו באמצעות המייל coby@taxfirm.co.il  או בטלפון מס': 03-5296666, במקרים דחופים ניתן להתקשר לנייד שמספרו 050-6210162 ומשרדנו ישמח לסייע לכם.

משרד עו"ד קובי כהן מתמחה בתחום המיסוי בכלל ובעל ניסיון רב בהגשת בקשות לגילוי מרצון בפרט. עו"ד קובי כהן בעל ניסיון רב בתחום המיסוי, והינו בכיר לשעבר במס הכנסה ובתפקידו האחרון כיהן עו"ד קובי כהן כפקיד שומה של היחידה הארצית לשומה.

דילוג לתוכן